LinkedIn status-update: moet dat echt?

Als werkzoekende al wat gesleuteld aan je LinkedIn-profiel? En via een social media cursus hier of daar ook gehoord dat het gaat om jezelf profileren? Dat je daarmee onder de aandacht komt van potentiële werkgevers en/of recruiters? En dat het dus slim is daarom ook zelf actief updates te plaatsen?
Blijf best spannend hè.. Want wat vertel je dan precies als iedereen het kan lezen en als je het één keer doet ben je er dan weer vanaf?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ook ik het soms best spannend vind en dan is het zelfs mijn vak als social media trainer en loopbaancoach. Staat m’n boodschap er helder en duidelijk, heb ik geen spelfouten gemaakt, wat zullen de reacties zijn, wordt er überhaupt op gereageerd? Enzovoort enzovoort, belemmerende gedachten zijn het!
Maar wat blijkt? Er zijn maar liefst 2 keer zoveel recruiters actief op LinkedIn dan werkzoekenden. Tel uit je winst als jij het wel aan durft om een update te plaatsen: om je kennis en kunde te delen met je netwerk bijvoorbeeld en vooral ook te laten weten dat jij beschikbaar bent als … Fill in the blanks.
Houdt het positief, maak het concreet en vertel ons wat jij te bieden hebt! Ik beloof je dat je opvalt (want je bent echt niet de enige die dit spannend vindt) en dat je netwerk z’n best doet om met je mee te denken en je boodschap te helpen verspreiden.
Ik persoonlijk kijk in ieder geval uit naar jouw update, kom maar op!