Employee Advocacy | Marketing door je medewerkers
Je medewerkers aan het woord laten om je online zichtbaarheid te vergoten. Klinkt spannend? Hoeft het niet te zijn, mits er een gezamenlijk plan aan ten grondslag ligt en er ruimte is voor leren en experimenteren.
Ik geloof er heilig in dat dit hieronder de belangrijkste elementen in deze aanpak zijn:
- Het vergroten van de social skills van je medewerkers
- De marketing rondom jullie LinkedIn gebruik
- En het maken van content
Het simpelweg vertellen wie jullie zijn, wat jullie doen, voor wie en op welke manier. Dat wat voor onszelf vaak zo vanzelfsprekend is, maar lang niet altijd even duidelijk wordt ervaren door onze (potentiële) klanten en de zo gewenste nieuwe collega’s.
En dat vraagt, of eigenlijk schreeuwt, om een duurzame strategie én om gedragsverandering. En laten dat nou net 2 zaken zijn waar mijn hart ligt en waar ik je maar wat graag mee verder help.
We kijken uiteraard naar wat er al is, voordat we inzoomen op waar het scherper kan. Zodat we een aanpak op maat hanteren, passend bij de behoeften van het bedrijf én je medewerkers.
Zo ziet een Employee Advocacy Programma eruit
Ik ontwikkelde onderstaand programma, gebaseerd op ruim 10 jaar kennis en ervaring in het trainen, begeleiden en adviseren van honderden professionals (en de bedrijven waar ze werken) in, bij en over hun online presentatie.
Onderbouwd vanuit (wetenschappelijk) onderzoek naar het actief betrekken van medewerkers en de laatste inzichten over gedragsverandering.
Wil je sparren over de mogelijkheden van een Employee Advocacy Programma voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact op, dat praat wat makkelijker ;-)
No strings attached, ik denk altijd in mogelijkheden en geef je een eerlijk advies of ik je verder kan helpen. Plan hiernaast een gratis kennismakingsgesprek in, ik ontmoet je graag!
Groet Ilse