Employee Advocacy | Marketing door je medewerkers

Je medewerkers aan het woord laten om je online zichtbaarheid te vergoten. Klinkt spannend? Hoeft het niet te zijn, mits er een gezamenlijk plan aan ten grondslag ligt en er ruimte is voor leren en experimenteren.

Ik geloof er heilig in dat dit hieronder de belangrijkste elementen in deze aanpak zijn:

  • Het vergroten van de social skills van je medewerkers
  • De marketing rondom jullie LinkedIn gebruik
  • En het maken van content

Het simpelweg vertellen wie jullie zijn, wat jullie doen, voor wie en op welke manier. Dat wat voor onszelf vaak zo vanzelfsprekend is, maar lang niet altijd even duidelijk wordt ervaren door onze (potentiële) klanten en de zo gewenste nieuwe collega’s.

En dat vraagt, of eigenlijk schreeuwt, om een duurzame strategie én om gedragsverandering. En laten dat nou net 2 zaken zijn waar mijn hart ligt en waar ik je maar wat graag mee verder help.

We kijken uiteraard naar wat er al is, voordat we inzoomen op waar het scherper kan. Zodat we een aanpak op maat hanteren, passend bij de behoeften van het bedrijf én je medewerkers.

Zo ziet een Employee Advocacy Programma eruit

Ik ontwikkelde onderstaand programma, gebaseerd op ruim 10 jaar kennis en ervaring in het trainen, begeleiden en adviseren van honderden professionals (en de bedrijven waar ze werken) in, bij en over hun online presentatie.

Onderbouwd vanuit (wetenschappelijk) onderzoek naar het actief betrekken van medewerkers en de laatste inzichten over gedragsverandering.

  • Interviews

     

    1 maand

    1-op-1 gesprekken met een dwarsdoorsnede van het bedrijf: mensen in diverse functies en rollen die deel willen uitmaken van het programma.

  • Strategisch Programmaplan

     

    2 weken

    Een helder en concreet plan: waarom gaan we aan de slag met Employee Advocacy, wat willen we bereiken en wat is daarvoor nodig?

  • Individuele voorbereiding

     

    1 maand

    Profielscans en 1-op-1 sessies met iedere deelnemer zorgen voor een gezamenlijk vertrekpunt als stevige basis om vanuit verder te werken.

  • Content sessies

     

    3 maanden

    Een gevarieerd en concreet 2 wekelijks programma, waarin het creëren van content en het effectief gebruiken van LinkedIn centraal staat.

  • Gezamenlijke evaluatie

     

    2 weken

    Meten is weten: wat is er geleerd, wat heeft het opgeleverd en hoe bestendigen we dit binnen het bedrijf?

Wil je sparren over de mogelijkheden van een Employee Advocacy Programma voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact op, dat praat wat makkelijker ;-)

No strings attached, ik denk altijd in mogelijkheden en geef je een eerlijk advies of ik je verder kan helpen. Plan hiernaast een gratis kennismakingsgesprek in, ik ontmoet je graag!

Groet Ilse